Sari la conținut

Info carduri de credit – oferte si contact banci

Actualizat pe mai 24, 2023

Nu te folosesti inca de un card de credit? Pacat, sunt cele mai simple imprumuturi rapide. Afla aici tot ce trebuie sa stii, alege si aplica pentru un card.

Fie ca il folosesti ca mijloc de plata, fie ca portofel in care iti tii banii si scoti cat ai nevoie, cand ai nevoie, cardul este deja o parte nelipsita din viata noastra.

Ne uitam la filme si vedem ca oamenii folosesc cardul de zeci de ani, si, mai ales, ca mai oricare avea cate 2, 3.. chiar si cate 10 carduri. Noi ce putem avea? Card de credit sau card de debit, carduri bancare si carduri nebancare, carduri de cont curent sau carduri de cumparaturi in rate.

Ce intelegem prin card de credit?

Un card de credit este diferit de catre cele de debit prin faptul ca nu se transfera sume de bani din contul utilizatorului la fiecare tranzactie efectuata. Cum spune si numele, prin folosirea unui card de credit se imprumuta bani de la o institutie financiara (la un card de debit se folosesc exclusiv banii proprii, aflati in contul personal).

Si plecand de la aceasta definitie, facem o paranteza: pot exista mijloace de plata tip debit nebancare? Revenim cu povestea veche: diferenta intre o banca si un IFN este ca IFN-urile nu au voie sa atraga fonduri – la IFN nu exista conturi personale, ca la banca, deci un card nebancar va fi INTOTDEAUNA un card de credit.

Inapoi la cardul de credit. Care sunt cele mai sigure? In Romania, cea mai vasta oferta de card de credit este cea a MasterCard, dar si Visa sta pe aproape. Atentie insa, chiar daca vedeti peste tot sigla Visa, si pare ca mai tot omul are macar un card Visa, nu va lasati pacaliti: majoritatea cardurilor Visa de pe la noi sunt carduri de debit – emise in general pentru virarea salariului sau a pensiei (Visa sau Visa Electron).

Daca avem de ales, ce sa alegem? Un card de credit se analizeaza in functie de termenele de achitare, rate, dobanzi, perioada de valabilitate, posibilitatea de cumparare online, optiuni de cumparaturi din strainatate etc. In cazul MasterCard, aceasta difera de la banca la banca si de la produs la produs, variind intre 24 si 48 de luni.

De asemenea, de o importanta deosebita este perioada de gratie. Tot in cazul cardurilor de credit MasterCard, aceasta variaza intre 0 si 90 de zile.

In continuare vom enumera principalele categorii de costuri implicate de emiterea si utilizarea unui card de credit.

Costurile principale asociate unui card de credit

  • taxa de emitere;
  • taxa de administrare;
  • dobanda pentru platile facute la comercianti;
  • suma datorata lunar din creditul utilizat;
  • cost internet banking.

Comisioane utilizare card de credit

  • comisionul de utilizare a cardului la comercianti;
  • comision retragere numerar de la bancomatul bancii emitente;
  • comision retragere numerar de la bancomatul altei banci pe teritoriul national;
  • comision retragere numerar din strainatate;
  • interogare sold;
  • blocare card;
  • inlocuire card pentru card pierdut/ furat/ deteriorat;
  • printare mini-extras de la bancmat;
  • taxa aditionala pentru reemitere card in regim de urgenta;
  • taxa reemitere PIN;
  • schimbare PIN la bancomat / automate bancare;
  • taxa pentru refuz la plata nefondat.

Dobanzile aferente sumelor utilizate de pe un card de credit

  • dobanda normala aferenta sumelor utilizate pe credit;
  • dobanda aferenta sumelor utilizate prin descoperire neautorizata de cont;
  • dobanda penalizatoare pentru credit restant sau depasire limita.

Un aspect foarte important pe care trebuie sa il avem in vedere la alegerea si folosirea unui card de credit este ca acesta ramane, finalmente, un instrument atasat unui cont bancar si unei facilitati de creditare – fiecare dintre acestea presupunand costuri, somisioane si reguli specifice bancii emitente.

Siguranta in utilizarea card de credit

Cea mai mare teama a noastra este ca cineva ne poate lua sau folosi banii din contul personal. Daca vorbim de un cont curent bancar, posibilitatea de frauda este extrem de redusa. Dar cand incepem sa atasam mijloace moderne de plata si management, incep si riscurile. Fie ca discutam de emiterea de cecuri, fie de deschiderea unui cond de internet banking, si mai ales, la aceste carduri de credit, riscul ca cineva sa capete acces la fondurile noastre banesti exista.

Elemente de securitate carduri

  • numarul cardului este greu de citit de la distanta;
  • codul de siguranta de pe spate este si mai greu de vazut, si imposibil de scanat;
  • codul PIN nu este trecut oe card;
  • din ce in ce mai multe banci folosesc deja sisteme de confirmare a platilor online cu cardul printr-un cod transmis pe telefonul personal.

Cel mai important element de securitate este codul PIN. Nu il tineti “la indemana”. Nu il spuneti nimanui. Nu folositi coduri “usor de tinut minte”, pentru ca acestea sunt si usor de ghicit (anul nasterii, de pilda). Nu tastati PIN-ul nicaieri fara sa acoperiti tastele astfel incat sa nu poata fi vazute din niciun unghi.

Blocarea rapida a cardurilor in caz de pierdere, furt sau compromitere a datelor de securitate

securitate carduri creditUn card de credit pot fi blocat rapid de catre banca emitenta, si numai de catre aceasta. Cu cativa ani in urma se constituise o asociatie a bancilor unde se putea anunta orice problema legata de orice card de credit sau de debit, la un numar de telefon unic. Era vorba de asociatia Transfond, dar la care nu mai gasim acum acest serviciu, deci ne intoarcem la punctele de contact individuale de la fiecare banca in parte.

Inainte de a vedea ce este de facut in caz ca ceva rau s-a intamplat, sa reamintim regulile de baza:

  • nu tineti PIN-ul langa card sau undeva unde poate gasi; de preferat, chiar distrugeti plicul cu foaia pe care ati primit PIN-ul;
  • nu spuneti PIN-ul nimanui, nu scrieti PIN-ul nicaieri, nu il introduceti niciodata in vreun fel de formular, hartie sau online;
  • nu gresiti PIN-ul in timpul unei tranzactii; daca s-a intamplat sa vedeti mesajul “PIN incorect” mai bine incetati ytranzactia, scoateti cardul si asigurati-va ca nu l-ati luat pe al sotiei; reincepeti procedura doar cand sunteti absolut sigur ca aveti cardul corect si ca va amintiti clar PIN-ul; la 3 introduceri gresite ale PIN-ului cardul va fi blocat de la utilizare;
  • nu dati nimanui cardul;
  • nu pierdeti cardul.

Daca totusi e sa fie rau, si ce era mai rau se intampla.. este bine sa aveti in telefon salvat numarul la care sa apelati banca cat de repede posibil. Orice banca serioasa are un serviciu de blocare carduri, deschis non-stop. Daca nu aveti la indemana aceste date, puteti sa le notati de aici:

Blocare card Banca Transilvania

  • din aplicatia BT Pay selectezi cardul pe care vrei sa-l blochezi si alegi din setari optiunea “Blochezi cardul”;
  • din platforma BT24 Internet Banking si din aplicatia BT24 Mobile Banking, accesand meniul “Carduri”, selectezi cardul respectiv, apoi, din meniul “Schimba statusul cardului” selectezi optiunea “Furat” sau, daca vrei, “Blocat temporar”‘
  • sunand la serviciul nostru de Call Center Carduri, disponibil 24h/24h, la 0264 594 337 pentru toate retelele mobile sau din strainatate. Iti recomandam sa salvezi acest numar in memoria telefonului sau sa il notezi pentru a-l putea folosi in cazuri de urgenta.

Blocare card BCR

  • Anunţă imediat furtul sau pierderea cardului la unul din numerele de telefon +40 21 311 10 01 sau +40 21 311 02 16 valabile 24 de ore din 24;
  • Sună la numărul prezent pe spatele cardului pentru orice suspiciune pe care o ai în utilizarea cardului la ATM/POS;
  • În cazul în care suspectezi un caz de fraudă, contactează imediat banca la numerele de telefon +40 21 311 10 01 sau +40 21 311 02 16, operaționale 24 de ore din 24.

Blocare card Alpha Bank

  • In cazul in care ATM-ul captureaza cardul tau, suna imediat la institutia financiara care te deserveste;
  • Daca observi ceva suspect in/pe cititorul de card, poti sa suni la tel. +40(0)21 319 9350;
  • Raporteaza cardul pierdut/furat la +40(0)21 319 9350, 24 de ore pe zi.

Blocare card Credit Europe Bank (Card Avantaj)

În cazul pierderii, furtului, deteriorării ori blocării cardului, a înregistrării în contul Deţinătorului de card a unor tranzacţii neautorizate de acesta, a oricăror erori sau nereguli apărute în urma administrării contului de către Bancă, a existenţei unor suspiciuni cu privire la posibilitatea copierii cardului sau cunoaşterea codului PIN / parolei de către alte persoane neautorizate sau în cazul constatării unor disfuncţionalităţi ale cardului, sună de urgenţă la Serviciul Clienţi Credit Europe Bank.

Mesajele se transmit la numerele de telefon 0750.000.000 / 0724.100.000 (numere apelabile din orice retea) sau 0801.000.000 (numar apelabil doar din reteaua de telefonie fixa Telekom) pentru a sesiza una din situaţiile menţionate mai sus. După blocarea cardului, vei avea obligaţia să notifici în scris Banca.

Pentru a notifica Banca, trebuie să te prezinţi la orice sucursală a Credit Europe Bank pentru a completa Formularul pentru Pierdere, furt, deteriorare, blocare card.

Blocare card Garanti Bank

Serviciul Alo Garanti este disponibil 24/24 pentru blocarea cardurilor sau Ciframatic-urilor pierdute/furate. Sunați la Alo Garanti 0800 80 1234 (apel gratuit din orice rețea de telefonie fixă) sau la (004) 021 200 9494 (număr cu tarif normal, apelabil și din străinătate) și folosiți ramura scurtă ca să câștigați timp:

  • Carduri pierdute/furate sau tranzacții suspecte: 1 – 1 – 2
  • Ciframatic-uri pierdute/furate: 1 – 3 – 1

Blocare card CEC Bank

Servicii de asistenta clienti pentru anuntare card pierdut/furat (24/24 ore, 7/7 zile): tel.: + 4021 315.93.32 sau + 4021 315.71.00

Blocare card Unicredit

Telefon +40 21 200 2020 (apel tarif normal in reteaua fixa Telekom Romania) sau *2020 (apel tarif normal in retelele mobile Telekom Romania, Orange, RCS&RDS, Vodafone). Pentru blocare instrumente de plata apeleaza interior 11 – serviciu disponibil NON-STOP.

Blocare card Raiffeisen

In cazul in care ti-ai pierdut cardul sau a fost furat, va trebui sa apelezi Raiffeisen cat mai rapid pentru a solicita blocarea cardului:*2000 – numar cu tarif normal, apelabil din orice retea din Romania. 004 021 306 3002 – numar cu tarif normal, apelabil din orice retea, din Romania si din strainatate.

Program contacte carduri si operatiuni Raiffeisen:

  • Raiffeisen Direct – Luni – vineri: 8:00 – 22:00; sambata: 9:00 – 17:30.
  • Ana, operatorul virtual Raiffeisen Bank, va prelua solicitari 24/7.
  • Solicitarile referitoare la cardurile emise de Raiffeisen Bank si serviciile de Internet Banking vor fi preluate 24/7.

Blocare card BRD

  • pe teritoriul României: anunţă-ne imediat, apelând de urgenţă numerele de telefon (021) 302.61.61, 0800.803.803, *BANCA(*22622), unde teleconsilierii noştri îţi stau la dispoziţie cu toate informaţiile necesare pentru blocarea/înlocuirea cardului.
  • în străinătate: apelează-ne de urgenţă la numărul de telefon +4021.302.61.61 sau contactează telefonic Centrele de asistenţă MasterCard sau VISA.

 

(Oferta vizualizata de catre 267 vizitatori - WebberZone stats)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.



GDPR | Termeni - condiții | Confidențialitate | Cookies
Home | Despre noi | Contact | Sitemap | Facebook | Telcons: 021-9551
Toate drepturile rezervate © 2023
Revocarea / modificarea consimtamantului